ميكرونيدلينگ

كلينيك زيبايي , كلينيك پوست و مو , كلينيك تخصصي جراحي زيبايي

ميكرونيدلينگ

ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست : يكي از موثرترين و بهترين روش هاي كه مي توانيم در در جوانسازي و ترميم پوست نام ببريم روش ميكرونيدلينگ بوده است .
اين روش را مي توانيم در واقع نوعي روش تحريك مكانيكال پوست  بدانيم كه ميكرونيدلينگ نام گذاري شده است عملكرد اين روش به اين صورت است  كه با استفاده از سوزن هاي بسيار ريز  در اين روش ميليون ها ميكروكانال در پوست به وجود مي آيد .

ميكرو نيدلينگ به چه معناست ؟

با تحريك كلاژن سازي به وسيله روش ميكرونيدلينگ كه موجب ترميم ساختار و كاركرد  پوست آسيب ديده و تغيير يافته مي شود .
اگر بخواهيم در مورد عملكرد اين روش صحبت كنيم بايد بگوييم كه روش درمان به گونه اي مي باشد كه سوزن هاي بسيار ريز و استريل داراي عمق و سرعت تعيين شده توسط پزشك ( اين ميزان و مقدار بر اساس نوع پوست و چگونگي هدف مشخص مي شود )  به صورت همزمان به لايه دوم پوست يا درم وارد مي شوند .

در اين تايم فعال سازي سيستم ايمني بدن انجام مي شود و به همين علت موجب افزايش دادن ضخامت لايه اول پوست (اپيدرم) و يا  انتشار افزايش انتشار فاكتورهاي رشد و توليد رشته هاي كلاژن و الاستين مي شود .
در واقع رشته هاي كلاژن و الاستين را مي توانيم  رشته هاي پروتئيني بدانيم كه اين رشته ها وظيفه دارند كه استحكام و همچنين خاصيت ارتجاعي پوست را حفظ كنند  و بايد دقت داشته باشيم كه در جوانسازي پوست به عنوان عامل مهمي به شمار مي روند .

 

در چه مواردي مي توانيم از طريق ميكرونيدلينگ استفاده كنيم :

۱)چين و چروك :

در صورتي كه فاكتورهاي رشد افزايش پيدا كند و همچنين تعداد زيادتر شود و با بازسازي رشته هاي كلاژن والاستين و زماني كه در ميوفيبريل هاچين هاي عميق سفت مي شود باعث مي شود اين عمق ها كم تر و چروك هاي زير محو مي شود.

۲)اسكار (جاي زخم و جراحت) :

زماني كه بافت اسكار تخريب شود يا فرايند طبيعي بهبود زخم تحريك شود ، جايگزيني بين بافت طبيعي و تخريب شده صورت مي گيرد .

۳)سوختگي :

زماني كه كلاژن سازي افزايش مي يابد به دنبال آن فرآيند بهبود زخم نيز تحريك مي شود .

۴) استرچ مارك (ترك هاي پوستي)

از طريق بهبود تراكم اپيدرم و  كلاژن سازي زيادتر ترك هاى پوستى را كم مي كند .

۵)ريزش مو :

را با افزايش ميزان مواد مغذي و خونرساني ريشه مو مي توان موجب تقويت و تحريك فوليكول هاي مو شد .

۶) تيرگي و لكه هاي پوست :

زماني كه بازسازي كراتينوسيت ها(سلول هاي سطحي پوست) انجام شود اين عمل موجب مي شود تا عوامل روشن كننده پوست لك ها روشن تر شوند .

استفاده از ميكرونيدلينگ چه مزاياي در جوان سازي پوست داشته است ؟

•    اگر بخواهيم به مهم ترين مزيت ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست اشاره كنيم بايد بگوييم كه در اين روش از فرآيندهاي ترميم طبيعي خود بدن جهت درمان عملكرد و ساختار پوست استفاده مي گردد.
•    بعد از اينكه ميكرونيدلينگ انجام شد ، به سرعت ظاهر پوست ترميم شده است و به راحتي فرد مي تواند فعاليت هاي روزانه خودش را انجام دهد .
شما مي توانيد پس از اينكع درمان را با ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست انجام داديد شاهد بهبودي پوست باشيد پس از مدت زمان كمي اين تغييرات را خواهيد ديد .
•    بر خلاف بيشتر روشهاي درماني در روش ميكرونيدلينگ اپيدرم پوست فقط بازسازي و ترميم مي شود  و به هيچ وجه تخريب نخواهد شد .
•    انجام ميكرونيدلينگ كاملا بدون درد و همچنين زخم مي باشد و پس از انجام آن فاقد عوارض جانبي مي باشد . فقط زماني كه انجام شود مقداري قرمزي بر روي پوست به جاي ميگذارد كه اين قرمزي بعد از چند ساعت بهبود مي يابد.
•    از نظر مقرون به صرفه بودن اين روش بهتر و ايده آل تر است .
•    زماني كه منافذ پوست بسته مي شوند ، در روش ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست امكان عفونت بسيار نادر و كم است .
•    زماني كه فرآيند كلاژن سازي كامل مي شود ، شخص مي تواند شاهد نتايج بهتري باشد .

در مورد ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست بايد نكات مهم و قابل توجه را در نظر بگيرم كه مي توانيم به اختصار به موارد زير اشاره كنيم:
•     اگر از داروي استفاده ميكنيد يا هر گونه بيماري و ضايعه پوستي داريد و قصد داريد كه استفاده از روش ميكرونيدلينگ را پيش بگيريد حتما با پزشك مشورت نماييد .
•    بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما نمي توانيد پس از يك جلسه ميكرونيدلينگ نتيجه اي مطلوبي از آن را مشاهده كنيد زيرا اين زمان كافي نمي باشد .
•    اگر اخيرا در جهت جوانسازي پوست خود از روش هاي درماني ديگري استفاده كرده ايد حتما بايد اين موضوع را با پزشك در ميان بگذاريد .
•    زماني كه ميكرونيدلينگ را انجام داديد حتما به توصيه هاي پزشك گوش كنيد .
• براي استفاده از روش ميكرونيدلينگ موثرترين روش جوانسازي و ترميم پوست در صورت مصرف دارو و يا هرگونه بيماري و ضايعه پوستي حتماً به پزشك خود اطلاع دهيد.
• بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيد كه جهت مشاهده نتيجه مطلوب از ميكرونيدلينگ  يك جلسه درمان كافي نمي باشد.
• در صورتي كه اخيرا از روش درماني ديگري جهت جوانسازي پوست استفاده نموده ايد مي بايست به پزشك خود اطلاع دهيد.
• پس از انجام ميكرونيدلينگ كليه توصيه هاي پزشك را به دقت رعايت نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.