بهترين روش هاي از بين بردن سلوليت

كلينيك زيبايي , كلينيك پوست و مو , كلينيك تخصصي جراحي زيبايي

بهترين روش هاي از بين بردن سلوليت

بهترين روش هاي از بين بردن سلوليت : براي از بين بردن سلوليت ها مي توانيم به موارد چون رعايت رژيم غذايي مناسب، داشتن فعاليت ورزشي منظم و استفاده از تكنيك هاي تخريب بافت سلوليت از جمله ماساژ و … اشاره كنيم  . اين موارد به عنوان بهترين راه حل ها براي مبارزه با سلوليت شناخته شده اند .

ورزش  و ماساژ منظم :

ما به شما توصيه مي كنيم اگر قصد داريد يك راه حل مناسب و ايده آل را پيدا كنيد حتما به ورزش و ماساژ بپردازيد . ورزش و ماساژ به عنوان بهترين راه حل هاي هستند موجب مي شوند تا گردش خون بهتر انجان شود و در نهايت موجب مي شوند تا جريان  لنفاوي تحريك شود اين به گونه اي مي باشد كه بخش هاي بنفش بتدريج سرخ رنگ مي شوند و براي اينكه اين عمل را با نتيجه اي بهتري مشاهده مي كنيد مي توانيد در هر روز ۲ بار  و هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵دقيقه از ماساژ با استفاده از روغن هاي گياهي استفاده كنيد براي اين منظور مي توانيد از روغن هاي نارگيل ، رزماري ، رازيانه ، هسته انگور ، بابونه ، سياه دانه ، هميشه بهار ، بادام تلخ ، فندق ، آفتابگردان استفاده كنيد ، در واقعه اين روغن ها مي توانند ميزان نفوذ پذيري را در لايه هاي زيرين پوست زيادتر كنند و باعث بالا رفتن تاثير اين فرآيند شوند .

تمرينات فيزيكي و نوشيدن مقدار كافي آب:

 اگر مي خواهيد به كاهش سلوليت كمك كنيد مي توانيد از حركات و تمرينات ورزشي كمك بگيريد براي اين كار بايد اين تمرينات را روي قسمت هاي از بدن مانند ران ها ، شكم كه ميزان سلوليت بيشتر است انجام دهيد . سلوليت زير منافذ پوست، نياز به كاهش چربي اضافي در بدن دارد . براي اين كار مي توانيد فعاليت هاي مانند دوچرخه سواري يا آهسته دويدن ، دويدن ، شنا  را انتخاب نماييد . دقت داشته باشيد كه حتما زماني كه اين فعاليت ها را انجام مي دهيد ۶ تا ۸ ليوان آب همراه با اضافه كردن مقداري ليموترش تازه در فواصل منظم بنوشيد .

كاهش مصرف نمك و شكر را جدي بگيريد :

افرادي زيادي هستند كه معتقدند اگر مي خواهند به كاهش و درمان سلوليت ها كمك كنند بايد مصرف چربي ها را كاهش دهند بايد دقت كنيد كه اين مسئله به عنوان شرطي لازم است ولي كافي نخواهد بود . اگر قصد داريد رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد بايد دقت كنيد كه مواردي كه موجب افزايش سلوليت مي شود را در اين رژيم غذايي كم كنيد مانند نمك .  علاوه بر اين مواردي كه بايد كرديم بايد مصرف شكر و همچنين محصولاتي كه مرتبط با شكر مي باشند را كم نماييد . نمك به دليل اينكه سديم داشته است موجب مي شود تا احتباس آب در بافت هاي مختلف پوست اتفاق بيوفتند و در نهايت سبب مي شود تا چربي ذخيره شود و در شكر هم به دليل اينكه قند خون را بالا مي برد و تشخيص اين مورد توسط كبد و ترشح آنزيمي كه در نهايت سبب مي شود تا به قند اضافي به چربي تبديل شود  و در نتيجه در بافت هاي مختلف پوست  ذخيره خواهد شد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – سركه سيب :

مي توانيد براي از بين بردن چربي هاي زير پوست يا حتي چربي هاي كه در رگ ها هستند از سركه سيب استفاده كنيد مي توانيد هم سركه را به صورت مصرف خوراكي و هم به صورت ماساژ براي آن منطقه چربي در نظر بگيريد .
مصرف خوراكي :۲ قاشق غذاخوري سركه سيب و يك قاشق غذاخوري عسل را به يك ليوان آب اضافه نموده  و هر روز در هنگام صبح آن را ميل نماييد . البته اين موضوع را فراموش نكنيد كه اين مقدار به  دستگاه گوارش آسيبي نمي زد پس توصيه مي شود اين مقدار را تغيير ندهيد.

روش هاي از بين بردن سلوليت – مصرف موضعي :

۳ قاشق غذاخوري سركه سيب را با يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل اضافه و در محل مورد نظر شروع به ماساژ كنيد  بعد  از گذشت زماني بين ۳۰ تا ۴۵ دقيقه آن را بشويد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – آبغوره :

يكي از مهمترين موارد اين ليست  بي شك آبغوره مي باشد  كه پيشنهاد مي گردد از آبغوره به همراه همه ي وعده هاي غذايي هم به صورت چاشني و هم به شكل نوشيدني كه از عسل به عنوان شيرين كننده استفاده شده باشد بهره بگيريد.
قهوه و ماست :براي اين كار بايد مقدار ۳ قاشق مرباخوري قهوه را بعد از اينكه با مقدار نيم استكان آب جوش دم نموديد  با ۳ قاشق ماست مخلوط نماييد  و سپس روي محل مورد نظر ماساژ دهيد  بعد از گذشت زماني بين ۳۰ تا ۴۵ دقيقه آن را بشويد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – روغن نارگيل :

در مناطق سلوليت  ماساژ روغن نارگيل بصورت مداوم موجب مي شود تا بهبود سلوليت انجام شود . روغن نارگيل را مي توانيم به عنوان يك ضد التهابي خوب بشناسيم  كه مي تواند به راحتي به واسطه پوست نفوذ  نمايد  و به همين ترتيب موجب تغذيه پوست خواهد شد . يكي از درمان خانگي در واقع استفاده از روغن نارگيل است كه شما بايد روي محل سلوليت مدت چند ساعت روغن نارگيل را قرار دهيد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – دانه كتان :

امروزه براي درمان سلوليت و كاهش چشم گير چربي از روغن كتان استفاده مي شود اين روغن در واقع حاوي چند آنتي اكسيدان از جمله امگا ۳۳ مي باشد كه بايد مي شود چربي ها مختلف از بين بروند و هميشه موجب بالا رفتن سوخت و ساز خواهد شد.
اگر شما هم از دسته افرادي هستيد كه رژيم غذايي خاصي استفاده مي كنيد توصيه مي شود حتما از تخم كتان نيز در كنار اين رژيم استفاده كنيد .

تخم كتان دانه است كه موجب مي شود تا شما احساس سيري كنيد به همين علت در صورتي كه ۳۰ دقيقه قبل از مصرف هر وعده غذايي از يك قاشق غذاخوري پودر تخم كتان به همراه يك ليوان آب ولرم استفاده نماييد موجب مي شود تا به شما احساس سيري دست دهد و كمتر غذا بخوريد  در اين صورت ميزان چربي ها روز به روز كمتر خواهد شد و اينگونه مي توانيدبه كاهش آنها كمك كنيد .
مصرف روغن هاي سالم : ما به شما توصيه مي كنيم كه روزانه از روغن هاي سالم مانند زيتون و كنجد استفاده كنيد و دقت كنيد كه مصرف غذاهايي با فيبر زياد و استفاده از اين روغن ها علاوه بر اينكه موجب مي شود دستگاه گوارش بهتر كار كند ، سبب بالا رفتن گردش خون و در نهايت رفع مشكل سلوليت خواهد شد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – اسكراب قهوه :

اسكراب قهوه در واقع نوعي تركيبي مي باشد كه شما هم كنون در حال مطالعه در مورد آن مي باشيد اسكراب قهوه براي افزايش سوخت و ساز و همچنين از بين رفتن چربي در بدن استفاده مي شود با اين اسكراب مي توانيد در درمان كاهش سلوليت موفق تر بايد . اين روش همراه با ماساژ و همچنين استفاده از مزاياي لايه برداري پوست با تحريك نمودن جريان لنفاوي و جريان خون و همچين با كافئين موجود در قهوه صورت مي گيرد . براي اين كار شما بايد مواد زير را تهيه نماييد و سپس آن ها را هم تركيب كنيد تا يك ماده خميري بدست آوردي در نهايت اين ماده را براي چند دقيقه روي پوست خود ماساژ بدهيد و پس از ۳۰ تا ۴۵ دقيقه آن را بشويد .

•    ۴/۱ فنجان قهوه
•    ۳ قاشق غذاخوري شكرسرخ يا شكر قهوه اي
•    ۲-۳ قاشق غذاخوري روغن نارگيل

روش هاي از بين بردن سلوليت – كرفس :

كرفس از جمله مواردي است كه در بين انسان ها زياد طرفدار ندارد و اين موضوع به دليل تركيبات تلخ آن است . اما كرفس به عنوان يكي از بهترين و ايده آل ترين روشي ها است كه در مقابله با توده‌ي چربي از آن استفاده مي كنند . كرفس به عنوان يك هضم كننده غذا و ملين و به عنوان يك ادرار آور ياد  مي شود و به همين خاطر است كه موجب مي شود تا متابوليسم يا همان سوخت و ساز چربي‌ها افزايش پيدا كند در نهايت به كم شدن سلوليت ها كمك خواهد كرد  .
كرفس موجب كم شدن اشتها مي شود و همچين به همراه مدفوع موجب خارج شدن قسمتي از  چربي ها مي شود . بهتر است كرفس را پيش از غذا ميل كنيد تا هم اشتهايتان كم شود و هم غذاي اصلي را كمتر بخوريد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – پياز :

شايد اولين بار باشد كه اين موضوع را مي شنويد اما بايد به شما بگوييم كه پياز  موجب مي شود تا ميزان سلوليت در بدن كمتر شود . ميزان قند خون را با تحريك دستگاه گوارش ، كم  مي كند و همچنين سبب فعال سازي رگ ها و عروق مي شود .  ما به شما توصيه مي كنيم كه در هنگام غذا از پياز خام و براي سس ها و مواد غذايتان از پياز استفاده كنيد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – چاي سبز :

امروزه استفاده از چايي سبز بسيار رواج پيدا كرده است . چايي سبز مي تواند با سلوليت مقابله نمايد زيرا چايي سبز هم خاصيت ادرار آوري و  هم لاغري داشته است .
فراموش نكنيد كه چاي سبز موجب تحريك ليپوليز م گردد . به عبارت ديگر با انباشتگي چربي‌ها مقابله نموده و اجازه نمي دهد  كه در مناطق نامناسب بدن اين چربي‌ها تجمع كنند. بسياري از افراد از اين چايي براي لاغري استفاده مي كنند . البته فراموش نكنيد كه اين چايي مي تواند شما را از هر گونه  بيماري‌هاي قلبي عروقي و كلسترول بالا هم  حفاظت كند  .

روش هاي از بين بردن سلوليت – غلات كامل :

غلات كامل از فيبرهاي غذايي سرشار مي باشند و موجب مي شوند تا چربي‌هاي انباشته شده در ران‌ها، باسن و شكم دفع گردند . بايد توجه داشته باشيد كه غلات كامل يا همان سبوس دار منبع فوق‌العاده‌ي آنتي اكسيدان ها هم به شمار خواهد رفت .  ما به شما توصيه مي كنيم كه حتما از اين غلات ها مصرف كنيد تا از بيماري ها دور بمانيد   . يكي از بهترين اين غلات ها مي توانيم به سويا اشاره كنيم . در باز در ميان آجيل فروشي ها نوعي سويا وجود دارد كه به آن سوياي آجيلي گفته مي شود كه هم مي توانيم به شكل تنها و هم با ديگر آجيل ها تركيب كنيم و ميل نماييم  و از مصرف آنها لذت ببريد .

روش هاي از بين بردن سلوليت – موز :

در بين ميوه ها هم موز مي تواند براي مقابله با سلوليت موثر باشد . شايد اين موضوع برايتان جالب باشد ولي بايد بدانيد موز از جمله ميوه هاي ضد سلوليت و چربي ياد مي شود . اين ميوه سرشار از پتاسيم است و سبب تحريك شدن جريان خون مي شود و همچنين موجب مي شود تا جلوگيري از احتباس آب صورت بگيرد .

مقالات و اطلاعات بيشتر در رابطه با ليزر مو ؛ لاغري موضعي با دستگاه ، ميكرو نيدلينگ و … در همين وب سايت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.