له شدن بافت هاي دست , درمان شكستگي دست

كلينيك زيبايي , كلينيك پوست و مو , كلينيك تخصصي جراحي زيبايي

له شدن بافت هاي دست , درمان شكستگي دست

له شدن بافت هاي دست , درمان شكستگي دست  

له شدن بافت هاي دست , درمان شكستگي دست : دست ها از اعضاي بسيار مهم بدن انسان مي باشد كه تقريبا مي توان گفت همه كارهاي روزمره و فعاليت ها را به استفاده از دستها انجام مي دهيم . به همين دليل مي باشد كه دست ها بيستر در معرض آسيب ديدگي مي باشند . زيرا كه ممكن است دست ها در هنگام انجام دادن فعاليت هاي مختلف مورد آسيب ديدگي و يا له شدن قرار بگيرند ، موضوع له شدن بافت هاي دست يك موضوع بسيار مهم و گسترده مي باشد .

له شدگي بافت دست

بديهي مي باشد كه هر اتفاق يا حادثه اي كه باعث له شدن بافت هاي دست مي شود به ماهيچه ها و استخوان هاي دست نيز آسيب خواهد رساند . اگر در حادثه به وجود آمده رگ هاي تغذيه كننده عضو آسيب ديده نيز دچار مشكل شود اين احتمال وجود دارد كه خونريزي داخلي و خارجي اتفاق بيافتد . گاهي اوقات فشار وارد شده بر بافت هاي دست به اندازه اي مي رسد كه باعث مي شود اكسيژن به بافت ها نرسد و بافت ها براي مدت بسيار طولاني از بين بروند و يا به كلي بميرند .

مراجعه به پزشك متخصص : متخصص ارتوپدي

در حالت كلي بهتر است بگوييم كه بافت دست به گونه اي است كه به قطع خونرساني بسيار حساس مي باشد و در شرايط غير طبيعي سريعا واكنش مي دهد . و امكان دارد كه به علت نارسايي خون به بافت بعد از چند ساعت بافت از بين برود . و در ادامه مرگ سلول هاي بافت محتويات آنها آزاد شده و به بيرون مي ريزند ، زماني كه فشار وارد شده بر دست تمام مي شود ميوگلوبولين آزاد مي شود و در جريان خون قرار مي گيرد كه با انتقال آن در خون باعث به وجود آمدن مشكلات بسيار حاد براي بيمار باشد .

ميوگلوبولين ماده اي سمي مي باشد كه اگر با حجم بسيار زيادي از آنها وارد كليه شود كبليه قادر نمي باشد كه همه آنها را از بدن دفع كند و باعث نارسايي كليه مي شود كه در ادامه مرگ انسان را بدنبال دارد .

فهرست مطالب

علائم له شدگي بافت دست

له شدگي بافت هاي دست علائم بسيار زيادي دارد كه مهمترين آن احساس درد شديد در ناحيه دست مي باشد ، در حالت كلي شايع ترين علائم له شدگي بافت هاي دست عبارتند از :

  • بي حس شدن عضو يا خارش و سوزش شديد
  • سفت شدن و تورم بافت هاي اطراف ناحيه درگير شده
  • خون مردگي
  • ضرب ديدگي و تاول
  • شكستگي و درد شديد
  • رنگ پريدگي بافت بدون نبض ، در صورتي كه رگ هاي تغذيه كننده بافت دست آسيب ببيند ناحيه آسيب ديده سرد و بدون نبض مي باشد زيرا كه ديگر خون در آن بافت جريان ندارد .

اقدامات اوليه در صورت له شدن بافت هاي دست

در زماني كه بافت هاي دست شما طي فشار وارده بر دست له شده باشد و اين فشار به مدت زيادي بر روي دست شما وجود داشته باشد بهتر است قبل از برداشتن فشار از روي دست آمبولانس را خبر كنيد زيرا كه اگر فشار را برداشته و آمبولانس در آنجا حضور نداشته باشد مواد سمي كه در بالا به آنها اشاره كرديم آسيب هاي جدي را به كليه وارد خواهند كرد . ولي اگر ميزان اين فشار كم باشد و آسيب ديدگي نيز جزئي باشد بعد از برداشتن فشار وارد شده بر دست آن را زير آب شير قرار داده و يا از كمپرس هاي يخ استفاده كنيد . بهتر است براي درمان صددرصد بافت هاي دست به پزشك ارتوپد مراجعه كنيد و از سلامتي مهمترين عضو بدن خود اطمينان داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.